Jedna a dost. Lidé v Číně a Jižní Koreji si budou moci koupit jen jednu kabelku od luxusních značek

10. listopadu 2021·Životní styl·Barbora Turková

Ilustrační foto (Zdroj: Shutterstock)

Konec marnivosti a narvaných šatníků. Ženy v Číně a Jižní Koreji si budou moci koupit pouze jednu kabelku od značek jako je Chanel nebo Hermès. Informaci uvedl Forbes.

Za rozhodnutím luxusních značek, které se týká třeba modelů Coco Handle, ale i menších doplňků nejsou zahrnuté logistické trasy nebo marketingová taktika. Také nejde o to, že by se značky chtěly připravit o příjmy. Právě naopak.

Neobvyklý krok míří proti čínským a jihokorejským překupníkům, kterým se říká Daigou. Jsou to lidé, kteří na Západě ve velkém nakupují třeba luxusní kabelky, ale i kojenecké sušené mléko, které je velmi žádané. Zboží pak přeprodávají na svých domácích trzích. Díky velkým objemům nákupů se pak dostávají třeba i k limitovaným edicím. Tento byznys, který kazil ceny oficiálních prodejců, raketově rostl a před pandemií dosahoval hodnoty až neskutečných 52 miliard dolarů.

View this post on Instagram

A post shared by CHANEL (@chanelofficial)

Kvůli omezení cestování se ale Daigou byznys začal rozpadat a část obchodníků skončila. Zbytek se zaměřil na velkonákupy na svých domácích trzích. Tam nyní vykupují zboží v oficiálních obchodech. V Jižní Koreji se tak na kabelku Chanel čekají i několikahodinové fronty. Lidé pak vezmou obchody útokem a zboží přeprodávají za mnohem vyšší ceny.

I to je důvod, proč se značky jako Chanel, Hermès nebo Rolex rozhodly stanovit roční limity prodeje na osobu. „Čína je pro luxusní průmysl nesmírně důležitým rostoucím trhem. Společnosti jako Chanel chtějí samy řídit vztahy se svými zákazníky a s tím spojený zážitek luxusu,“ cituje švýcarský deník Neue Zürcher Zeitung profesora Fernanda Fastosu.

View this post on Instagram

A post shared by Hermès (@hermes)

Díky novému opatřením by se firmám mělo podařit získat zpátky kontrolu nad cenami a potlačit Daigou. Společnosti také budou moci bojovat s tím, aby se přestaly vyrábět napodobeniny jejich výrobků. Vysoká poptávka po luxusním zboží na asijském trhu se také promítá do oficiálních cen jednotlivých značek. Chanel třeba v některých případech zdražil až o deset procent. Podle mluvčího se ale má zdražení týkat jen několika ikonických modelů. Touha po luxusu je tak velká, že ceny se budou zřejmě opět zvedat. A lidi to stejně neodradí.

 

Životní styl - další články