Vyhledávání
Svět módy se probudil. Světoznámé značky pozastavují prodeje v Rusku a posílají finance na Ukrajinu
Svět módy se probudil z šoku a téměř deset dní po ruské invazi na Ukrajinu se k celé události vyjádřil. Mezi první značky, které se ohradily vůči ruské agresi, patří Burberry, ale také Gucci a Balenciaga, vlastněné koncernem Kering. Informaci uvedl Vogue.
Redakce ukrajinské mutace časopisu Vogue vyzvala 1. března na svém instagramu, aby značky a módní subjekty přestaly obchodovat s Ruskem. K výzvě se kromě dalších mutací, včetně české, připojila i celá řada návrhářů, nákupčích i zástupci obchodního domu Cum Kyiv. Módní značky a obchody se v otázce přerušení obchodů nicméně držely prozatím zpátky.
To se ale změnilo na konci minulého týdne. Mezi první značky, které se vůči ruské agresi ohradily, byly Burberry, Gucci, Balenciga, kterou vlastní koncern Kering. Burberry přispívá nadaci British Red Cross Ukraine Crisis Appeal, Balenciaga darovala nezveřejněnou částku Světovému potravinovému programu a Gucci půl milionů dolarů Agentuře pro uprchlíky.
K válce se vyjádřil i LVMH Group, kteří oznámili, že darují 5 milionů eur Mezinárodnímu výboru Červeného kříže pro účely pomoci přímým a nepřímým obětem války. „Skupina LVMH pečlivě sleduje tragickou situaci na Ukrajině a stojí po boku všech, kteří jsou touto válkou těžce postiženi. Starostí společnosti je bezpečnost jejích 150 zaměstnanců na Ukrajině, kterým poskytuje nezbytnou finanční a provozní pomoc,“ uvádí v prohlášení LVMH Group.
I OTB Group, která vlastní značky jako Maison Margiela a Diesel přispěchala s tím, že věnuje neveřejný dar Agentuře pro uprchlíky a mnichovská společnost Mytherese zastavila svoje dodávky zboží do Ruska. Společnost potvrdila, že nejvyšší prioritou pro ní je blahobyt jejích kolegů a partnerů na Ukrajině. Značka Chanel daruje dva miliony eur na účty Mezinárodního výboru Červeného kříže a Agentury pro uprchlíky při OSN. „Jako dům Chanel jsme jedna komunita a držíme při sobě, stále věříme v diplomatické snahy,” napsala značka na svůj instagram.
Pozadu nezůstala ani Prada. Ta se spojila s National Chamber for Italian Fashion na řešení těžké situace. Pozadu nezůstávají ani řetězce, jako třeba ZARA nebo H&M. „Skupina H&M je hluboce znepokojena tragickým vývojem na Ukrajině a stojí se všemi lidmi, kteří trpí,” vyjádřila se značka a dodala, že pozastavuje svoje prodeje v Rusku. Podobně je na tom i britský ASOS.