Vyhledávání
Nejluxusnější pytel na odpadky za desetitisíce. Značka Balenciaga představila luxusní “kabelku”
Značka Balenciaga opět rozdmýchává módní vody. Kreativní ředitel značky Demna Gvasalia připravil pro fanoušky velmi speciální kabelku. Ta ale vypadá jako pytel na odpadky. Novinku předvedl na přehlídce Balenciaga Fashion Show Autumn/Winter 2022. Informaci uvedl web Bleskproženy.cz.
Značka Balenciaga ráda šokuje. Nyní se postarala o kontroverzi, která rozděluje společnost ve vnímání nově uvedené kolekce luxusní značky. Gruzínský kreativní ředitel Demna Gvasilia připravil pro fanoušky kabelku. Stejně jako u předchozích módních doplňků se inspiroval estetikou chudoby, která se ale prodává za astronomické částky.
Hranici korektnosti posunul designem nové kabelky, která ale velmi nápadně připomíná velký odpadkový pytel. „Nemohl jsem si nechat ujít příležitost navrhnout nejdražší pytel na odpadky, protože kdo nemiluje módní skandál?“ řekl návrhář, který tak přiznal, že se pytlem opravdu inspiroval. Kožené kabelky z teletiny jsou v černém, šedém a modrém zbarvení a byly hlavním elegantním doplňkem celé módní přehlídky pro podzim a zimu 2022/2023.
Svou velikostí se v efektu umělé sněhové show nedaly přehlédnout, modelky byly navíc zahaleny do tmavých modelů. Není to poprvé, co se značka inspirovala “běžnou” věcí, kterou používá většina z nás. Možná si vzpomenete na tašku, která se velmi podobala nákupní tašce Ikea. Model se před pěti lety prodával za 2 145 amerických dolarů, což je v nynějším přepočtu bezmála 53 000 Kč.
Balenciaga makes $2000 bag that’s an “homage” to the IKEA shopping bag and I’m like fashion you’re crazy but I can’t quit you. pic.twitter.com/wLIhmjmfy2
— Kate Bennett (@KateBennett_DC) April 18, 2017
O moc levnější není ale ani současný model s názvem Trash Pouch. Pořizovací cena je 1 790 dolarů, tedy zhruba 44 tisíc korun. Kabelky, které vypadají jako pytle, ale nejsou jedinými módními doplňky, které svět rozdělují na dvě poloviny. Nedávno se o divokou debatu postaraly tenisky Paris Sneaker, které vypadaly jako pořádně zašlé, špinavé a odrbané tenisky Chuck Taylor od značky Converse. Boty, které toho mají hodně za sebou a jsou už na prahu vyhození do popelnice, uvedla na trh Balenciaga za 1 850 dolarů.
Kontroverzní reklama, které pro mnohé byla už za hranou, splnila účel opětovného upoutání na značku. Každý si chtěl prohlédnout poničené tenisky, které na e-shopu ale zas tak špinavé nebyly. Místo toho jsou aktuálně k dostání lehce omšelé modely se zažloutlou gumou, které se prodávají od 515 dolarů, tedy v přepočtu 12 700 Kč.