Kolo nebo auto? Pražané se cítí bezpečněji ve vozidle, než na bicyklu

14. července 2022·Životní styl·Redakce

Ilustrační foto (Zdroj: Profimedia)

Česká metropole patří při vnímání dopravní bezpečnosti k nejhorším v Evropě. Pražané se bojí v hlavním městě jezdit hlavně na kole, raději tedy sednou do auta, pokud mohou. A to i přesto, že je otravují i neustálé dopravní zácpy a uzavírky. Informaci přinesl deník Metro.

Až 53% obyvatel hlavního města se na silnicích ve městě necítí bezpečně. V porovnání s ostatními evropskými městy tak Praha patří k nejhorším v Evropě. Třetina obyvatel měst má kvůli tomu dokonce obavy se do provozu vůbec vydat. Za rizikovou považují lidé hlavně jízdu na kole. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cyclomedia, která se zabývá digitální vizualizací veřejného prostoru. Třetina respondentů uvedla, že má na silnicích obavy z nehody.

V porováním s dalšími evropskými metropolemi je na tom hůř už jenom Řím (37%) a Bratislava (35%). K tomu přispívají i zkušenosti s nehodami. Více než 27 procent obyvatel Prahy uvedlo, že byly účastníky dvou a více nehod. Praha obsadila nelichotivou první příčku v otázce rizikových křižovatek. Více než dvě třetiny obyvatel města kvůli tomu při cestách raději volí zajížďku.

Dobře na tom není Praha ani, co se parkovacích míst týče. Spokojeno je jen 17%, což město opět řadí jen před Řím a Bratislavu. Praha patří k nejhorším městům i pro cyklisty. Přes 88% Pražanů se více bezpečněji cítí v autě, než na kole. “Městská cyklistika má svoje specifika. Lidé jsou často nervózní, cítí se ohroženě, domnívají se, že ostatní zdržují a nerespektují. Ohleduplnost je zde mnohem více důležitá, než kde jinde,” říká Michaela Kreuzigerová z projektu Dám respekt. Ten se dlouhodobě zaměřuje na lepší vztahy mezi cyklisty a řidiči.

Projekt Bezpečně na cestě se zaměřuje na všechny účastníky silničního provozu od malých dětí přes mladé řidiče až po seniory. Každá ze značek skupiny Active Radio se zaměří na jinou cílovou skupinu. Díky tomu bude kompletně pokryta populace od 3 let a více. Realizace projektu je financována z prostředků Fondu zábrany škod a to podle pravidel uveřejněných na stránkách www.fondzabranyskod.cz.

Životní styl - další články