Vedra významně ovlivňují internetové obchody

2. srpna 2018·Zprávy·Lukáš Vaněk

Současná tropická vedra ovlivňují internetové obchody - jen za posledních 14 dní vzrostlo ve srovnání se zbytkem roku vyhledávání zboží v kategorii klimatizace o 500 procent. Novinkou na trhu jsou ochlazovače vzduchu, které ve vyhledávání přeskočily loňskou jedničku, domácí ventilátory. Hledanost tohoto zboží stoupla o 315 procent. Zájem o přenosné bazény a výrobníky ledu vzrostl proti zbytku roku o 98 procent, resp. o 86 procent. Vyplývá to z analýzy společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží v ČR 13 tisíc e-shopů.

Přestože by se zdálo logické, že se na vedra připravují lidé s předstihem, největší nárůst prodejů nastává vždy na poslední chvíli, tedy až tropické teploty zákazníky potrápí. Dalo by se říci, že drtivá většina lidí vše řeší na poslední chvíli,” uvedl ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.

Na Alza.cz byly ve středu odpoledne nejběžnější mobilní klimatizace v ceně do 12 000 vyprodané. “Od dnešního rána zásoby postupně doplňujeme a i nadále budeme, podle závozu dodávek,” uvedla mluvčí Patricie Šedivá. Dobře se podle ní prodávají i malé bazénky a nafukovací hračky do vody – meziroční nárůst je přes 130 procent.

Mountfield díky vedrům zaznamenal v červenci rekordní prodeje jak u kopaných bazénů, tak i nafukovacích a nadzemních bazénů. “Největší zájem se projevuje v kategorii nadzemních bazénů o bazény Azuro Vario a také o bazény s extrémně jednoduchou montáží v řádu jednotek minut,” uvedla mluvčí Kateřina Böhmová.

Zákazníci mnohem více vyhledávají aktivity ve vodě, tedy vše od aquaparků a po nejrůznější vodní radovánky jako například paddleboarding, kurzy potápění, flyboarding atd. Prodeje v této kategorii tak díky tomu vzrostly proti loňsku zhruba třikrát,” uvedla ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková.

Současná vedra zvyšují i prodej zmrzlin, nápojů či ovoce. Ve středu, kdy teploty dosáhly až na 37 stupňů, jen zákazníci v obchodech Albert koupili téměř tři čtvrtě milionu piv a přes 400 000 lahví vody, sdělila ve čtvrtek ČTK firma. Největšími meziročními skokany jsou nealkoholická piva a minerálky. Prodej balených vod vrostl meziročně o více než 40 procent. Naopak málo se prodávají během extrémních teplot džusy a lihoviny.

Zdroj: ČTK

Zprávy - další články