Soud zamítl návrhy na předběžné opatření BigBoardu proti JCDecaux

8. srpna 2018·Zprávy·Barbora Pisingerová

Městský soud v Praze zamítl dva návrhy společnosti BigBoard proti konkurenční firmě JCDecaux. Požadovaly, aby JCDecaux přestala zveřejňovat otevřený dopis primátorce, v němž obviňuje BigBoard z korupce na pražském magistrátu v souvislosti s připravovanou zakázkou na provozování přístřešků MHD. ČTK to sdělil mediální zástupce JCDecaux Michal Štefl. Podle odůvodnění soudu BigBoard dostatečně neprokázal, že tvrzení v dopisu nejsou pravdivá. Vyjádření BigBoardu ČTK shání.

V otevřeném dopisu adresovaném pražské primátorce Adrianě Krnáčové (ANO) společnost JCDecaux zveřejnila podezření z možné korupce bývalého úředníka magistrátu Ivo Matese, který podle deníku Právo jezdil vozidlem Volvo, které patří firmě ze skupiny BigBoard. Dalším podezřelým měl být Stanislav Lazar, člen komise pro přípravu podkladů na výběrové řízení pro nového provozovatele městského mobiliáře, který je podle JCDecaux také navázán na BigBoard.

Otevřený dopis JCDecaux rozmístila na stovkách zastávek MHD, které provozuje. Firma BigBoard se proti nařčení ostře ohradila a obrátila na soud. Požadovala, aby konkurenční firmě zakázal úvahy o možné korupci šířit. Soud nicméně rozhodl, že firma JCDecaux rozmístěním dopisu ani tvrzeními, která obsahuje, nejednala protiprávně.

Podle odůvodnění BigBoard v dostatečné míře neprokázal, že otevřený dopis JCDecaux uvádí nepravdivé údaje. Podezření z možné korupce se podle soudu zakládá na informacích zveřejněných médii, na které se jasně odkazuje, a forma a obsah textu nevybočují z mezí slušnosti.

Celý spor se týká nedávného rozhodnutí radních, že po roce 2021 neprodlouží smlouvu s JCDecaux na provoz přístřešků MHD a dalších reklamních ploch. Vedení města zároveň rozhodlo, že i po ukončení smlouvy bude přístřešky provozovat a vlastnit soukromá firma, které bude městu platit nájem a půjdou jí příjmy z reklamy. Má vzejít z koncesního řízení, které chce magistrát vypsat co nejdříve. Magistrát nařčení z toho, že se podmínky připravují na míru BigBoardu, rovněž odmítl s tím, že jde o kampaň JCDecaux kvůli končící smlouvě.

JCDecaux nyní v Praze vlastní a provozuje zhruba 900 přístřešků na zastávkách MHD, z toho 300 z nich je bez reklamní plochy. Další má dopravní podnik. Nová firma by je měla podle schválené varianty postupu od roku 2021 vlastnit všechny, celkem jich má být 2230. Počítá se s tím, že 585 reklamních ploch by bylo vyhrazeno pro potřeby magistrátu. Konkrétní podmínky spolupráce vzejdou z koncesního řízení.

Zdroj: ČTK

Zprávy - další články