Obchodní řetězec čelí silné kritice. Veřejnost pobouřily sexistické vozíky

12. února 2018·Zprávy·Barbora Pisingerová

Společnost Tesco si pořádně zavařila, když na své vozíky nalepila instrukce pro používání rodiči s malými dětmi. Neškodná varování jako "neotáčejte se k vozíku zády, když v něm vaše dítě sedí" byla totiž cílena výhradně na ženy. To mnozí zákazníci rozhořčeně označují za sexismus!

Když společnost Tesco zavedla do svých prodejen sérii nových vozíků, nejspíš netušila, jaký povyk tím způsobí. Nákupní vozíky, jejichž součástí jsou sedačky pro malé děti, totiž pro jistotu vybavila informačními samolepkami, jak je správně používat. A právě tady přichází problém.

Nálepky s nápisy jako “nenechte své děti po vozíku šplhat” nebo “neotáčejte se k vozíku zády, pokud v něm vaše dítě sedí” byly totiž určeny výhradně ženám. Na všech byla s malým dítětem vyobrazena ženská postavička oblečená v šatech.

To přišlo celé řadě lidí jako do nebe volající sexismus. Ženy si stěžovaly, že jim je podsouváno, že rodinné nákupy a péči o děti mají na starost jen ony, otcové se zase cítili vynechaní. Událost vzbudila pochopitelně i ohlasy z druhé strany názorového spektra. Řada lidí na internetu celý povyk zkritizovala s tím, že za chvíli bude muset Tesco nalepit na vozíky sto různých postaviček, aby se nikdo necítil uražen.

Společnost provozující síť supermarketů však na svou hlavu trochu popela nasypala a rozhodla se nechat vyrobit takové samolepky, které nenaznačují žádné pohlaví a jsou proto neutrální. V současnosti už stáhla asi 20 tisíc vozíků polepených kontroverzními obrázky.

Zprávy - další články

Doporučujeme