Vyhledávání
František Reismüller: Cestovatelé vyrážejí spíše na prodloužené víkendy a preferují aktivní dovolenou
František Reismüller (Zdroj: Frekvence 1)
Hostem Press klubu byl ředitel agentury CzechTourism František Reismüller. S Romanou Navarovou řešili to, kam pojedou Češi na jarní dovolenou nebo jak moc ovlivňuje ekonomická situace touhu lidí cestovat.
Období dovolené je skoro za rohem a Češi ji začínají pomalu vybírat. Podle aktuálního průzkumu to vypadá, že jarní dovolená o něco podraží a respondenti jsou připraveni za pobyt připlatit zhruba o 500 korun více, doba pobytu se ale zkracuje. Češi nejraději vyrážejí do Jihočeského či Jihomoravského kraje. „Cestovatelé vyrážejí spíše na prodloužené víkendy a preferují aktivní dovolenou – s procházkami, cyklovýlety, turistikou. Je to postcovidový trend zdravého životního stylu,” říká Reismüller.
Lidé za svoje peníze chtějí kvalitnější služby a nebojí se připlatit si za luxus, třeba za wellness. Konkrétní statistky za zimní sezónu zatím agentura nemá, ale průběžné statistiky hovoří o dobré zimě. „Vyšlo počasí, i když tolik nenasněžilo, a všeobecně se dá tato sezóna považovat za úspěšnou.” V současné době dorazí do Česka zhruba ze 44 % zahraničních turisté, před covidem to bylo půl na půl. „Nejčastěji k nám jezdí z okolních zemí – Německa, Slovenska, Polska, Velké Británie, Itálie, USA. Asie se vrací pomalu, ani Korea nedosáhla předcovidových čísel. U Číny jsem zhruba na třetině a je to celoevropský problém.”
Cestovní ruch je zásadním průmyslem Česka
Politická situace zatím cestovní ruch neovlivňuje, samozřejmě kromě Ruska. „Může ale ovlivnit ekonomiku a následně to, jak lidé chtějí či nechtějí cestovat. Zatím nedokážu říct, zda politika Donalda Trumpa ovlivní cestovaní,” říká ředitel s tím, že všeobecně zájem o cestování roste. „Druhou stranou mince je to, že lidé odjíždějí častěji pryč z Česka. 46 % dotázaných plánuje odjet do zahraničí, což je o 4 % více než loni. Nemám pocit, že by se ekonomické problémy projevovaly na chuti lidí cestovat.”
Agentura CzechTourism působí na více než 40 zahraniční trzích. „Jednou z našich klíčových hodnot je diverzifikace, tedy nezaměřovat se na omezený počet trhů, ale být rozprostřeni všude po světě. Snažíme se propagovat nové projekty a místa. Nyní nám běží kampaň na aktivní dovolenou a lázeňství, což je zásadní. Česko je známé svou kulturou, ale je dobré ukázat, že máme i další aspekty, které je třeba překvapí,” láká Reismüller a dodává, že cestovní ruch je zásadním průmyslem Česka. „Pracuje v něm 224 tisíc lidí, každý dvacátý Čech pracuje v cestovním ruchu. Investovat do cestovního ruchu a do jeho marketingu se vyplatí.”