Míra Hejda: Pohlreich naučil Čechy jíst, my je chceme naučit bydlet. Je pro nás těžké vysvětlit lidem, co děláme

7. srpna 2023·Životní styl·Barbora Turková

Míra Hejda (Zdroj: Frekvence 1)

Někteří lidé toho zvládnout tolik, že by to vydalo na několik životů. Takový je i Míra Hejda; moderátor, kreativní producent, marketingový manažer a generální ředitel agentury Living Media. Jak se mu daří kloubit všechny tyto práce a jak umí Češi bydlet? To prozradil v rozhovoru u Lucie Černé v podcastu Trefa do Černé(ho). 

Sám přiznává, že všechny pracovní nádoby jsou propojené a nic nefunguje bez sebe. „Je to spojená nádoba věcí, které začínají obchodně, natáčením, střihání, exportování a šíření. Největší záběr je bydlení, develop, architektura, design a pak jsou to auta, která miluju. Vším žiju a nemusí ráno přemýšlet, čemu se zrovna dnes budu věnovat, abychom firmu posunuli dál. Ze zábavy jsem si udělal práci,” říká Míra Hejda, který si je vědom, že nejvíce ho lidé vnímají jako moderátora. „Akce ještě moderuji, ale hodně z nich odmítám, protože na to nemám čas. Uvědomil jsem si, že jak je těch projektů hodně, tak nemám prostor dělat svojí práci.

Důvod rozjet firmu o bydlení byl fakt, že si postavil vlastní dům. Sám říká, že to nevnímá jako majetek, ale o tom pocitu, že má zázemí. „Není to o velikosti, ale o tom, jak tam tomu člověku je.” Dům má devět let a sám říká, že si ho vybíral podle katalogu. Spolupracoval s Lukášem Janoutem a později si společně uvědomili, že je nutné změnit myšlení Čechů. Asi nejúspěšnějším projektem Hejdovy firmy je Stavba není sen, kde ukazují proces stavby jako takový. „Člověk jde stavět dům a myslí si, že tomu rozumí, ale není to tak. Myslím, že jsem si toho hodně načetl a stejně jsem spoustě věcem nerozuměl, je to i moje osobní zkušenost. Lidem se stávalo, že lidem docházeli peníze; mysleli si, že to postaví za tři a nakonec to bylo za pět a byli rádi.

Lidé nám psali, že díky nám už nechtějí stavět

Práce na jedné sérii trvá minimálně rok. „Mnoho sérií si dnes financujeme sami. Vnitřně mě to naplňuje, navíc v tom vidím svůj i projektový rozvoj a povinnost televize je ukazovat věci, které jsou nové a inspirativní. Pohlreich naučil Čechy jíst, my je chceme naučit bydlet. Je pro nás těžké vysvětlit lidem, co děláme, protože pro nás je to normální. Pak se ale ohlédneme a řekneme si, že nás to opravdu posunulo,” říká Hejda. Od lidí mají různé zpětné vazby. „Někdo nám napsal, že díky nám pochopili, že nechtějí stavět, že je to tak složitý segment. Stává se ale také, že lidé volají, že chtějí kontakty a ptají se nás.

Hejda je také velkým milovníkem aut. Sám se směje, že dvojgaráž, kterou v domě mají, už je mu malá. Provází pořadem Osobní řidič; má možnost vyzkoušet auta, o kterých se mnohým jen zdá. „Mým snem je Lamborghini Huracan, to je můj strop.Točili jsme díl s Lamborghini Huracán Super Trofeo, ale ten servisní tým je tak drahý, že je to lepší si ho pronajmout. To je nejrychlejší auto na světě, pak už jsou jen formule. Tohle bych si už nekoupil, za ty peníze mi to nestojí,” myslí si moderátor, který si samozřejmě všímá i obliby elektroauto. „Chápu to, respektuji to, ale neobdivuji to. Líbí se mi to z hlediska vývoje, používat to ve městě, to je super. Ale vadí mi ten tlak, který je na nás v tomhle vyvíjen a je přirozený, že se to mnoho lidem příčí. Elektromobilita dává smysl, ale ne všude tam, kde nám říkají. Je to málo vysvětlený, ale moc dirigovaný, což je ten největší problém,” myslí si Hejda. Podcast Trefa do Černé(ho) můžete slyšet na platformě Youradio Talk

Životní styl - další články