Doufám, že příští rok se ceny energií ustálí a my nebudeme muset zdražovat, říká generální ředitel Petr Dvořák

2. srpna 2022·Životní styl·Redakce

Petr Dvořák. (Zdroj: Frekvence 1)

Hostem podcastu Heleny Šulcové Mezi čtyřma očima byl generální ředitel společnosti Vodafone Petr Dvořák. Jaké vlastnosti musí mít člověk na vysoké pozici? V čem covid pomohl a mají se lidé obávat zdražování mobilních služeb?

Petr Dvořák je od roku 2018 generálním ředitelem společnosti Vodafone. Podle svých slov je hyperaktivní, odolný proti stresu, spolehlivý a pečlivý. „Říká se, že lidé ve vedoucích pozicích jsou trochu psychopati, což ne vždy musí být myšleno negativně. Myslím si, že bez odolnosti se to na této pozici nedá zvládnout. Spoustu věcí si nepřipouštím, jsem optimista. Neumím si moc postěžovat a vždycky hledám řešení. Pro ostatní to může být těžké, ale na druhou stranu to je něco, co mi pomáhá být úspěšné v té roli, v jaké sem. Nepropadám panice a snažím se v té bouři najít správný směr,” popisuje Dvořák. O víkendu se snaží věnovat rodině, i když přiznává, že na práci myslí pořád. „Není to tak, že bych v pátek ve tři hodiny skončil a už nepřemýšlel nad prací. Ale beru to tak, že mě to baví a nesnažím se jí vyhýbat,” říká Dvořák.

Pandemie koronaviru zasáhla i Vodafone. „Změnila spoustu věcí, které už se nikdy nevrátí. Pozitivně nám pomohla v tom, že jsme těsně před pandemií spojovali firmy Vodafone a UPC. Lidé místo toho, aby mezi s sebou bojovali, tak se spojili. Změnilo to i pohled na samotný byznys,” vysvětluje Dvořák s tím, že Česká republika je druhá nejlepší země, co se týče dostupnosti mobilních služeb, hned po Holandsku. „Máme druhou nejlepší infrastrukturu v Evropě. Nemůžete mít to nejlepší a zároveň to nejlevnější. Když se podíváte na telekomunikaci, tak je to z hlediska statistiky obor, který cenově několik let klesá.”

Jako lidstvo nemůžeme jen pracovat z domova

Dvořák upozorňuje, že budou muset reagovat na inflaci a případně ceny za služby zvyšovat „Věřím v to, že je to jen výkyv. Nenakupujeme energii měsíčně, ale máme nakoupeno dlouhodobě. Doufám, že příští rok už se ceny energií ustálí a my nebudeme muset zdražovat,” říká Dvořák s tím, že zatím si nevšímá, že by zákazníci své tarify omezovali, protože by na ně neměli. Lidé mají samozřejmě nejvíce zájem o neomezená data, ale najde se i skupina lidí, která využívá psaní SMS a volání. „Jedná se především o seniory, kteří mají tlačítkové telefony. SMS jsou pro ně důležité.Navíc jsou důležité i pro státní zprávu, protože má garanci doručení. WhatsApp ani Messenger vám nic negarantuje,” upozorňuje ředitel s tím, že SMS zůstanou, ale jejich důležitost, stejně jako důležitost hovorů, klesá.

On sám nemá svoji pevnou kancelář, stejně jako většina zaměstnanců. Zároveň ale nechce pracovat na 100% jen z domova. „Myslím, že jako lidstvo nemůžeme pracovat jenom z domova. Hrozně bych se toho bál v tom smyslu, že vztah se zaměstnavatelem se stane transakčním. Když budete jenom pracovat z domova, tak vám asi bude jedno pro koho pracujete. Jako lidstvo potřebujeme lidi vidět. Proto je důležité chodit alespoň na pár dní do práce. Abychom znali své kolegy a neřešili s nimi jen pracovní témata, ale abychom se i poznávali. Buduje se tak důvěra, která je důležitá k tomu, aby spolu lidé mohli spolupracovat. Ta se nedá vybudovat přes video call. Fyzické setkávání, která teď nastalo, je obrovským katalizátorem hezké energie,” uzavírá Petr Dvořák.

Životní styl - další články