Vyhledávání
20. června sjela z výrobní linky poslední Škoda Felicia. Z přechodného modelu se stal hit českých silnic
Byl to vůz, který v mnohém spojil Česko se Západem. Byla to právě Felicia, na které se projevilo začlenění automobilky Škoda do koncernu Volkswagen. Tehdy nová Škodovka prošla moderními výrobními procesy a její majitelé dostali výbavu, na kterou dosud nebyli u českých vozů zvyklí. Svou oficiální pouť ukončila v roce 2001, kdy 20. června sjel z výrobní linky poslední vůz tohoto typu.
Svým jménem připomněla dávnou slávu korpulentního škodováckého kabrioletu z roku 1959. Ovšem na začátku 90. let, kdy se Felicie začaly vyrábět, byly vozy většinou hranaté. Koncepčně vůz vycházel z předchozího modelu Favorit. Design byl pokročilejší, byl osazován různými typy motorů a byl výrazně spolehlivější. Oproti Favoritu byly do nových verzí zavedeny nové prvky jako ABS či posilovač řízení.
První myšlenky na nový vůz vznikly už před listopadem 1989. Přirozeně se nabízela modernizace tehdejšího, populárního modelu favorit. Design zamýšlené novinky navrhlo italské studio Bertone, které je podepsané pod slavným Lamborgini Miura.
S celospolečenskými změnami po roce 1989 i propojením Škody s německým Volkswagenem se začal celý projekt připravovat znova. Opět se vycházelo z přepracováním řady Favorit, ale už se počítalo s tím, že nový model začne užívat větší počet společných koncernových dílů a změní se technologické standardy.
Vůz měl nový podvozek, zesílené konstrukce a pevnější a zaoblenější karoserie. První vůz sjel z výrobní linky v Mladé Boleslavi 17. října 1994. Veřejnosti se pak vůz představil až 26. října. Felicia v základní výbavě stála 209 000 Kč.
Felicia byla pro Škodovku důležitým vozem. Jeho prodej získával konstruktérům čas na vývoj dalších vozů. Z původně přechodného modelu se stal hit českých silnic. Celkově bylo Felicií vyrobeno bezmála 1,5 milionů. Poslední sjela z výrobní linky 20. června 2001.
Celý podcast Ozvěny minulosti si můžete poslechnout na Youradio Talk.