Umělý sníh a vyděšené prase. Jak se natáčela kultovní vánoční reklama, kterou Češi milují už 12 let?

20. listopadu 2016·Celebrity·Redakce

Sandra Flemrová (Foto: Kofola.cz)

"Ne, ne. Já už nemusím, já už ho vidím." Když se objeví tato věta v televizní reklamě, každý ví, že se blíží Vánoce. Češi ji kultovní vánoční reklamu s prasátkem milují už 12 let.

Když se reklama natáčela, počítalo se, že v televizi poběží rok, maximálně dva. jenže diváci si ji natolik oblíbili, že běží už 12 let. “Jeden rok už ji chtěli stáhnout, ale lidi jim začali psát, co je to za pořádky, když se blíží Vánoce a ještě v televizi neběží prasátko,“ vzpomíná pro web Neovlivní.cz autorka reklamy Barbora Novotná.

Kde se zrodil ten nápad udělat ze zlatého prasátka divočáka? “Začala jsem hledat, co všechno se může na Vánoce nepovést. Procházela jsem si v hlavě tradiční vánoční zvyky a napadl mě ten s prasátkem,” říká Novotná.

Komplikace za komplikací

Natáčení ale nebylo jednoduché. Prase stávkovalo, protože v životě nikdy nebylo v lese, na place nebyl skutečný sníh. Prostě nenapadl, musel se použít umělý.

“Prasátko bylo zvyklé se doma vyvalovat na gauči a my po něm najednou chtěli, aby popoběhlo. A ještě v lese. Takže bylo dost vyděšené, kde se to ocitlo. Příliš nespolupracovalo. Pak zdrhlo, naštěstí ne daleko. Museli jsme ho nalákat na svíčkovou,” dodává Novotná. Trik se svíčkovou štábu poradil majitel divočáka, myslivec, který jej choval skoro jako psa.

Nakonec všechno zapadlo do sebe a z reklamy se stala jedna z nejznámějších vůbec. Z Brňáka Josefa Poláška, hrál tatínka, se mezitím stal úspěšný herec. Akorát jeho “dceři” se prý zatím prorazit nedaří, ačkoli dál chodí po castinzích.

Autor: Anna Netušilová

FOTO: Reprofoto YouTube

Celebrity - další články