Vyhledávání
Srážku vlaku s nákladním vozem nepřežil strojvedoucí. Záchranáři ošetřili 20 zraněných
Na železničním přejezdu u Dolní Lutyně na Karvinsku narazil ve středu ráno projíždějící vlak do nákladního vozidla. Srážku nepřežil strojvedoucí, záchranáři ošetřili 20 zraněných. Předběžná škoda na vlakové soupravě a trati byla odhadnutá na 37 milionů korun. Provoz na koridoru mezi Karvinou a Bohumínem a dál na Slovensko se má po jedné koleji obnovit v sobotu.
Policisté případ vyšetřují pro obecné ohrožení z nedbalosti, z něhož je podezřelý řidič automobilu. Před srážkou vjel na přejezd a tam zřejmě uvízl, poté spadly závory. Náklad, který řidič vezl, byl pravděpodobně nadměrný. Policisté proto také prověřují, zda vůz převážející vrtnou soupravu do areálu nedaleké farmy směl poměrně úzkou komunikací mezi poli vůbec projíždět.
Vlak InterCity 546 Ostravan mířící z Návsí do Prahy narazil do auta v úseku Bohumín – Dětmarovice okolo 05:40. Nehoda se stala na zabezpečeném železničním přejezdu, který byl vybavený světelnou signalizací a závorami, řekl ČTK mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Okolnosti nehody inspekce vyšetřuje. Náraz soupravu roztrhl na několik částí, převážený stroj skončil pod železničním náspem.
Vrtná souprava mířila do areálu nedaleké Farmy Bezdínek. “Stavíme sklad zeleniny, měla vrtat piloty pro základy stavby,” řekl jednatel farmy Jiří Stodůlka. Přejezd podle něj pravidelně využívají zásobovací kamiony i zemědělci s těžkou technikou, před lety byl opravován. Před časem při úvahách o zřízení autobusové linky pro zaměstnance upozornili kraj, že nízkopodlažní autobusy by podle dopravce mohly mít problém místem projet.
Záchranáři k dnešní nehodě vyslali šest týmů včetně Letecké záchranné služby s vrtulníkem. Postarali se o 20 zraněných, 18 z nich po poskytnutí neodkladné péče transportovali do okolních nemocnic v Karviné, Havířově, Bohumíně a Ostravě. Někteří už byli propuštěni domů. Dva zraněné ošetřili na místě zásahu, jejich stav nevyžadoval přepravu do zdravotnického zařízení, řekl mluvčí záchranné služby Lukáš Humpl. Někteří cestující ale po nehodě následně sami vyhledali lékařské ošetření. Strojvedoucí svým zraněním podlehl bezprostředně po srážce. Na místě pracovali také krizoví interventi, tedy psychologové z řad hasičů, policistů i záchranné služby. Po jedné koleji by vlaky měly mezi Bohumínem a Karvinou začít jezdit v sobotu. Zprovoznění druhé koleje předpokládá Správa železnic zhruba do 14 dnů. Obě koleje jsou podle Kavky velmi poškozené.
Nákladní vůz řídil Čech.“Souprava byla určena na převoz nadměrných nákladů. Jednalo se o důlní zařízení. Pravděpodobně o vrtnou soupravu. Ta po nárazu vlaku skončila několik desítek metrů od místa nehody,” řekl novinářům ředitel moravskoslezské policie Tomáš Kužel. Policisté zjišťují, zda šlo o nadměrný náklad a zda měl vůz potřebná povolení.
Strojvůdce byl podle policie ročník 1993. Řidič byl o dva roky starší, dechová zkouška na alkohol u něj byla negativní. Kriminalisté při vyšetřování mimo jiné zažádají i o expertní zkoumání kamionu.