Za srážku vlaků u Perninku může podle Správy železnic strojvůdce

8. ledna 2021·Zprávy·Barbora Pisingerová·ČTK

Ilustrační foto. (Zdroj: ČTK /Slavomír Kubeš)

Za loňskou srážku vlaků u Perninku na Karlovarsku, při které zemřeli dva lidé a dalších 24 bylo zraněno, může podle Správy železnic (SŽ) strojvůdce jednoho z nich. Shodla se tak se závěrem Drážní inspekce (DI). Na rozhodnutí Správy železnic v pátek upozornila Česká televize, ČTK to potvrdila mluvčí SŽ Nela Friebová.

“Odpovědnost za vznik mimořádné události v Perninku podle Správy železnic nese strojvedoucí,” uvedla na dotaz ČTK Friebová.

Krajská policejní mluvčí Eva Valtová v pátek ČTK řekla, že policie srážku vlaků nadále prošetřuje. Blíže se k případu zatím vyjadřovat nebude.

Vlak měl zůstat ve stanici

Drážní inspekce již dříve uvedla, že ze záznamů komunikace mezi strojvůdci a dispečerem vyplynulo, že vlak jedoucí na Karlovy Vary měl zůstat stát ve stanici Pernink, kde ale nepočkal. Na vyšetřování spolupracovala Drážní inspekce s policií. Vyšetřovatelé vyslechli nahrávky komunikace mezi strojvedoucími a dispečerem, z prvních poznatků bylo podle nich zřejmé, že hlavní příčinou nehody byla lidská chyba. Předběžnou škodu Drážní inspekce vyčíslila na 20 milionů korun.

Loňská nehoda se stala 7. července asi v 15:10, když se osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu srazil s osobním vlakem v opačném směru. Podle Drážní inspekce cestovalo v obou vlacích 33 lidí včetně personálu. Dva lidé zemřeli, devět utrpělo středně těžká a těžká zranění, 15 lidí se zranilo lehce a sedm záchranáři ošetřili na místě.

Za loňskou srážku vlaků u Perninku na Karlovarsku, při které zemřeli dva lidé a dalších 24 bylo zraněno, může podle Správy železnic (SŽ) strojvůdce jednoho z nich. Shodla se tak se závěrem Drážní inspekce (DI). Na rozhodnutí Správy železnic v pátek upozornila Česká televize, ČTK to potvrdila mluvčí SŽ Nela Friebová.

Vše závisí na komunikaci

Na trati, na níž se nehoda stala, nebylo žádné zabezpečovací zařízení, které by bránilo nebo upozornilo strojvůdce, že na trať nemá vjet. Vlaky jedoucí v opačných směrech se na trati mají míjet v předem dané stanici, provoz tam řídí lidé a vše závisí na komunikaci strojvedoucích s dispečerem.

Zprávy - další články