Ačkoliv franšíze nejsou produkty inspirované dětmi cizí – nejoblíbenější milkshake kavárenského řetězce má příchuť dětské rýžové kašičky-, obrovská poptávka po nápojích v kojeneckých lahvích překonala očekávání. Zdá se, že podivný trend pro mnohé představoval únik od nahromaděného stresu a úzkosti z pandemie covidu-19.
“Každý si to chtěl koupit. Lidé volali celý den, aby nám řekli, že přijdou s přáteli, že přijdou s tátou a mámou,” řekl generální ředitel Einstein Cafe ve Spojených arabských emirátech Júnis Mula. “Po mnoha měsících pandemie a tolika problémech začali lidé fotit, bavili se, vzpomínali na dětství,” dodal.
Před kavárnami franšízy se tvořily dlouhé fronty. Lidé všech věkových skupin postávali na chodnících a čekali, až budou mít příležitost pít z kojeneckých lahví kávu či džus. Někteří nadšenci si dokonce do jiných kaváren přinesli vlastní kojenecké láhve a prosili rozpačité baristy, aby jim do nich připravili nápoj.
Snímky barevných lahviček s ještě barevnějšími nápoji získaly na Instagramu tisíce lajků a zaplavily sociální síť TikTok. Zda šlo o reakci na nejistotu dnešního světa či základní instinkt, není jasné. V každém případě se však zrodil nový trend.
Kritika však na sebe nenechala dlouho čekat. Pod příspěvky s kojeneckými lahvičkami se brzy začaly hromadit urážlivé komentáře. “Lidé byli naštvaní, říkali hrozné věci, že hanobíme islám a muslimskou kulturu,” uvedl Mula.