Vyhledávání
Řidiči, obalte své nervy! Oprava Barrandovského mostu je tu. Buďte k sobě ohleduplní
Dlouho plánovaná rekonstrukce Barrandovského mostu v Praze sice začne až v pondělí, komplikace ovšem nastanou už o víkendu, kdy se bude bourat nájezd na most ze Strakonické ulice. Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra bude nejnáročnějších prvních deset dnů. Informoval o tom web Novinky.cz.
“Prvních deset dnů bude nejhorších právě z důvodu bourání rampy, protože při něm bude materiál padat na jeden jízdní pruh na Strakonické v místě, kde auta podjíždí Barrandovský most. Nyní je zde jeden pruh pro auta a druhý pro autobusy. A těch prvních deset dní tam bude jeden pruh pro všechny společně,” řekl Scheinherr. Doprava na mostě by tím podle něj neměla být dotčena.
Samotné bourání rampy by mělo začít ve středu, do té doby budou probíhat přípravy. Potom již nebude možné se po dobu zhruba 110 dní z této strany Vltavy na Barrandovský most dostat. Navigace a mobilní aplikace jsou aktualizovány, takže řidiči se podle nich mohou bezpečně řídit.
V pohotovosti budou tři posádky odtahové služby na krajích mostu. Sanitka vzhledem k charakteru dopravy k dispozici nebude. Řidiči budou muset po dobu letošních oprav využívat objízdné trasy. Na mostě budou v obou směrech ze čtyř pruhů pouze tři. I přes rozsáhlou rekonstrukci by měly zůstat zachovány všechny linky MHD, které přes Barrandovský most vedou. Pouze linka číslo 125 ze Smíchovského nádraží na Skalku bude rozdělena na X125 ze Smíchova na Háje a na číslo 125, která pojede mezi Skalkou a Háji.
Práce jsou rozděleny do několika let. Letos potrvají 110 dní a vyjdou na 594,5 milionů korun. Další etapy jsou naplánovány na roky 2023 a 2024, omezení potrvají shodně 92 dní, a v roce 2025 by opravy měly trvat 82 dní.
Projekt Bezpečně na cestě se zaměřuje na všechny účastníky silničního provozu od malých dětí přes mladé řidiče až po seniory. Každá ze značek skupiny Active Radio se zaměří na jinou cílovou skupinu. Díky tomu bude kompletně pokryta populace od 3 let a více.
Realizace projektu je financována z prostředků Fondu zábrany škod a to podle pravidel uveřejněných na stránkách www.fondzabranyskod.cz.