Radka Kůřilová: Digitální technologie u dětí upevňují už vytvořená přátelství

18. října 2024·Zprávy·Šárka Blahoňovská·Romana Navarová

Radka Kůřilová (Zdroj: Frekvence 1)

Dětská psycholožka a metodička vzdělávání Radka Kůřilová se v rozhovoru s Romana Navarovou pro Press klub Frekvence 1 zaměřuje na problematiku používání digitálních technologií u dětí a dospívajících. Upozornila na rizika spojená s nedostatečným zájmem rodičů o online svět svých dětí a zdůraznila potřebu otevřeného dialogu.

Podle Radky Kůřilové dospělí často netuší, kde jejich děti v online světě tráví čas a co je tam zajímá. Upozorňuje proto na alarmující nedostatek komunikace v této oblasti. Rodiče by se podle ní měli více zapojit a zajímat se o to, co jejich děti na internetu dělají. S dětmi by měli vést otevřený rozhovor o jejich online zájmech podobně, jako by se jich ptali na školu nebo volnočasové aktivity, protože na obligátní otázku „Co bylo dnes k obědu?“ většinou neodpoví. „Jakmile se jich zeptám na hry nebo na sociální sítě, tak najednou vím, co zase dělají ve třídě, co se tam děje mezi spolužáky,“ vysvětlila psycholožka, proč je důležité se o online svět svých potomků zajímat.

Digitální technologie dle ní mají na děti i pozitivní vliv. „Pomáhají k napojení s kamarády. Ukazuje se, že upevňují už vytvořená přátelství,“ prozradila a dále poukázala na to, že zcela zakázat dětem digitální technologie není správným řešením. Podle výzkumů se ukazuje, že plošný zákaz nefunguje a spíše je potřeba naučit děti s technologiemi pracovat zodpovědně. Tento přístup podle ní zahrnuje i schopnost vyrovnat se s rušivými prvky digitálního světa, například při učení.

Co dalšího Radka Kůřilová v rozhovoru řekla? Poslechněte si celý Press klub.

Zprávy - další články

Doporučujeme