Vyhledávání
Radek Mátl: V současné době je největší rozestavěnost dálniční sítě v historii. Staví se 190 km nových úseků
Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl byl hostem Press klubu. V rozhovoru jsme probrali budoucnost dálnic v Česku.
Cenu za kilometr dálnice nelze paušalizovat, přesto se pohybujeme v Česku relativně na nízké hodnotě. “Zhruba se pohybujeme kolem 200 až 250 milionů za 1 kilometr dálnice,” uvedl s tím, že je to méně než bylo zvykem. Ovšem cena se odvíjí i od toho, jaký je terén a kde se má silnice stavět. Samotná výstavba někdy pak trvá déle, a to z důvodu dlouhého schvalování legislativních procesů. Přesto se podle Mátla situace postupně zlepšuje. “Neustále se novelizuje a hledají se nové nástroje, abychom přípravu zrychlili. Ale oproti Polsku nejsme tak daleko, mají to výrazně jednodušší. Získají stavební povolení, v rámci něj i pozemky. Ale je otázka, jestli to opravdu takto chceme,“ dodal.
Jak se bude v následujících letech dálniční síť v Česku rozšiřovat?
“V současné době je největší rozestavěnost dálniční sítě v historii. Staví se 190 km nových dálnic. To znamená, že v následujících letech řidiči opravdu poznají výrazné zlepšení na dálniční síti v ČR. Už v příštím roce bychom měli zprovoznit přes 115 km nových dálnic,“ řekl Mátl. V Česku ale stále chybí přes 600 km dálnic, silnice první třídy, obchvaty měst a obcí. Podle Mátla je zřejmé, vzhledem k finanční situaci státu, že v budoucnu na tyto stavby nebude dostatek peněz. “Je potřeba hledat další zdroje veřejného financování. Jedním z nich jsou právě spoluprácese soukromníky,” uzavírá generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic.