Na Valentýna čekají obchodníci o třetinu vyšší tržby! Co Češi dávají svým láskám nejčastěji?

11. února 2017·Zprávy·Redakce

Nabídka zboží a služeb spojených se svátkem sv. Valentýna je stále širší, obchodníci se snaží 14. únor maximálně využít ke zvýšení prodejů. Češi už nenakupují před svátkem všech zamilovaných jen cukroví, květiny nebo luxusní prádlo. V nabídce jsou například růžové kryty k mobilům, romantické plavby lodí, erotické hry či zájezd na autosalon. Na začátku února také každoročně vrcholí prodej erotického zboží. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

“Valentýn je rok od roku stále populárnější, jen letos očekáváme vyšší tržby zhruba o třetinu. Nabídka je rovněž čím dál tím širší, od romantických večeří, dovolených a wellness pobytů, přes tantrické masáže, až po květiny, čokolády či šperky,” uvedla ředitelka Slevomatu Marie Chytilová. Letos jsou v kurzu romantické plavby lodí s přenocováním či zámecké hotely po celé ČR.

Podle srovnávače cen Heureka jsou před Valentýnem oblíbeným zbožím hry s nádechem erotiky – Svádění, Sexperimenty, Harašeníčko, Chilli pikantní zotročení či Divoké kostky. Podle portálu Skrz.cz se oblíbeným valentínským dárkem pro muže stal letos zájezd na autosalon do Ženevy. “Samozřejmě, i letos sledujeme zájem o zboží, které je už tradičně Valentýnské – erotické spodní prádlo, erotické pomůcky a kondomy, jejichž prodej je právě před Valentýnem z celého roku nejvýš,” uvedla Alexandra Čermáková z Heureky.

Letí také příslušenství pro elektroniku v růžové či červené barvě. “Jde o sluchátka nebo pouzdra na mobily v růžovém nebo červeném provedení,” uvedla Zuzana Löflerová z řetězce Expert Elektro.

Novinkou v nabídce pekáren řetězce Globus jsou letos cheesecake s jahodami pro dva a poháry zdobené srdcem. “Z pekárenských výrobků jsou oblíbené především šlehačkové a ovocné dorty,” uvedla šéf pekáren hypermarketů Globus Pavel Meduna. Za poslední tři roky se poptávka po cukrářském sortimentu s valentýnskou tematikou podle něj zvýšila o polovinu. Vedle lahůdek se v polovině února zvyšují také prodeje šumivých vín, květin – především růží, šperků s motivy srdce a plyšových zvířat nebo přímo plyšových srdcí.

Na svátek zamilovaných Češi také vyrážejí na prodloužený víkend. “Typickým zájezdem, který je kupován ‘k Valentýnu’, je dvou až třídenní denní pobyt v některém z wellness hotelů v ČR nebo na Slovensku nebo pak pobyt v některé z blízkých metropolí, jako je Vídeň, Budapešť, Berlín či Bratislava,” uvedla obchodní ředitelka portálu Dovolena.cz Eva Sedlmajerová.

Podle ředitel marketingu lázeňské společnosti Imperial Karlovy Vary Petra Milského wellness pobyty na svátek zamilovaných využívají především páry starší 30 let. “Do romantických pobytů investují spíše muži, aby udělali radost svým partnerkám. Páry pak přijíždějí v průběhu celého února a nejčastěji o víkendu,” dodal Milský.

Svátek zamilovaných připomíná biskupa Valentýna, jenž tajně oddával milence. Valentýnky, tedy kartičky s vyznáním lásky, si posílá i řada Čechů, hlavně mladších. Tento svátek se ale do tuzemska dostal z anglosaských zemí až po roce 1989.

Zdroj: ČTK

Zprávy - další články