Vyhledávání
Michal Krapinec: Když máme zpoždění, tak ne vždy je to chyba Českých drah
Generální ředitel Českých drah Michal Krapinec byl hostem Press klubu na Frekvenci 1, kde diskutoval o aktuálních problémech na železnici, modernizaci vozového parku, ekologických iniciativách a novinkách pro cestující. Zmínil také plány na rozšíření bezbariérových spojů a představil připravované dálkové linky, jako je Baltic Express.
Michal Krapinec otevřel rozhovor vysvětlením role Českých drah při zvládání mimořádných událostí, jako bylo nedávné zastavení provozu v České Třebové. „Došlo k omezení přímo na hlavním koridoru, kde je velmi těžké najít nějakou objízdnou trasu, tím spíše v nějaké nedělní večerní, velmi exponované hodině,“ vysvětlil Krapinec s tím, že České dráhy se vždy snaží cestující dostat do cíle jakožto „nejlepší, ale pořád jenom jeden z dopravců.“ České dráhy každý den vypraví 6 500 spojů, přepraví zhruba půl milionu lidí. „To je za rok 180 000 000 cestujících, to je obrovská velikost. Devět z 10 našich vlaků vede do konečné stanice se zpožděním pět a méně minut, a když máme zpoždění, tak ne vždy je to naše chyba,“ upřesnil generální ředitel.
Diskuze se dále zaměřila na modernizaci vozového parku a ekologickou dopravu. Krapinec oznámil nasazení prvních bateriových vlaků na lince Ostrava–Veřovice od 15. prosince a plán na další podobné jednotky v Moravskoslezském kraji. Zdůraznil, že projekt Zelená železnice je prioritou a Česká republika díky tomu udělá krok směrem k udržitelné dopravě.
Co dalšího Michal Krapinec v rozhovoru řekl? Poslechněte is celý Press klub.