Vyhledávání
Kofila změnila obal. Proč má mouřenín nově modrou barvu pleti?
Tyčinka Kofila patří mezi legendární české cukrovinky. Roky se na ní vyskytovala postavička mouřenína s černým obličejem. Teď se společnost rozhodla změnit jeho barvu na modrou. Informoval o tom deník Blesk.
Originální kávová chuť a obrázek mouřenína na typicky žlutém obalu provází milovníky čokolády po celé generace. Tyčinka se na pultech poprvé objevila v roce 1923 a dodnes její chuti podléhají tisíce lidí v Česku i na Slovensku. Teď se společnost Nestlé rozhodla změnit obal a s ním barvu pleti mouřenína.
“Motiv ikonického obalu tyčinky zůstal zachován. Tyčinka Kofila je nyní vyráběna ze 100 % udržitelně získávaného kakaa, což byl jeden z důvodů pro změnu obalů. Kromě informace o udržitelném kakau jsme na obalu upravili i některé drobné prvky grafického profilu, které by určitá část spotřebitelů mohla vnímat jako nevhodné,” sdělil deníku Blesk ředitel pro korporátní záležitosti Vratislav Janda.
Jasnou volbou byla modrá barva, protože ji Orion používá ve svém logu. Společnost se takto snaží jít s dobou. “Tak jako preferujeme suroviny pěstované udržitelným způsobem, využíváme nové přístupy s ohledem na životní prostředí, odmítáme dětskou práci, zasazujeme se o dodržování lidských práv a odmítáme nerovnost, neposilujeme ani stereotypy,” dodal Janda.
Ovšem ve společnosti tato změna vyvolala vlnu reakcí. “Je to moje oblíbená tyčinka i kvůli krásnému obalu. Nebo spíš byla. Modrého mouřenína prostě neskousnu,” napsala v diskuzi na facebook Petra. “Čekám, kdy zakážou výrobky z kakaa. To už prostě není normální,” dodala. “Černoch je černej, no to je strašný! No Orion už dávno není česká firma, patří nadnárodní Nestlé = multikulti d***lové. Tak už vím, co přestávám dalšího kupovat,” napsal Leo.