Vyhledávání
FOTO: Logo náklaďáku? Nový český dres je terčem parodií
Je to lev s pukem? Nebo snad logo automobilky? Hněv fanoušků nad novým návrhem reprezentačních dresů rychle vystřídala kreativita uživatelů sociálních sítí.
“Nové logo je kombinací nápisu Český hokej a obrázku hlavy lva z profilu. V logu se nachází tři národní barvy a “ledové” stínování. Hříva lva má šest cípů, což je počet hráčů jednoho týmu na ledě. Nechybí motiv puku, který má lev v tlamě – puk je pevně spjat se lvem, stejně jako hokej s Českou republikou,” je uvedeno na oficiálním webu.
Mnohým fanouškům se však zdá, že namísto vlasteneckého ducha připomíná nový design automobilku Scania ze Švédska. Parodie a montáže na sebe nenechaly dlouho čekat.
„Informaci, že Český hokej používá zrovna takové logo, jsme předali Švédům. Teď čekáme na informaci, jestli a jak to máme právně řešit. Zatím ale žádné vyjádření od tamního vedení nepřišlo,“ řekl pro deník Blesk Viktor Tamayo, tiskový mluvčí české pobočky Scanie.
Není to však jen švédská automobilka, která by potenciálně mohla být novým logem rozhořčena. Hokejoví fanoušci nepřivítali změnu vřele a ti nejzklamanější již dokonce založili petici.
“My, níže podepsaní žádáme Český svaz ledního hokeje, nově Český hokej, aby odstoupil od plánu zavedení nové podoby loga Českého hokeje a jeho využívání jakožto hlavního symbolu národního hokejového mužstva, včetně jeho použití na dresech hokejové reprezentace. Jako fanoušci napříč Českou Republikou se s navrhovanou podobou dresů, potažmo loga, nikterak neztotožňujeme. Nová podoba loga absolutně nerespektuje hodnotu národního symbolu a zesměšňuje svou primitivností jeho podstatu. Dále žádáme představitele Českého hokeje, aby se věnovali plnění svých povinností s péčí řádného hospodáře, jenž vyplývají z podstaty jejich funkcí a zasadili se o zlepšení situace v celém Českém hokeji, namísto plýtváni nejen finančními zdroji na podobné zbytečnosti,” uvedl autor petice Miloslav Šnejdar.