Vyhledávání
Češi rádi nakupují oblečení přes internet. V e-shopech letos utratí přes 20 miliard
Češi letos utratí v e-shopech s módou 24,5 miliardy korun, což je meziročně o 12 procent víc. Podíl on-line prodejů u tohoto sortimentu tvoří 20,3 procenta. V roce 2022 by obrat této kategorie měl dosáhnout 36,4 miliardy korun a podíl 26,8 procenta. Módu nakupuje již 40 procent Čechů on-line. Češi milují sportovní oblečení. Vyplývá to z výzkumu vyhledávače oblečení Glami.cz.
Tenisky jsou v Česku nejprodávanější obuví, mají podíl 31 procent na prodejích bot. Pouze 26 procent lidí se při nakupování módy vůbec neřídí slevami, 55 procent většinou naopak nakupuje ve slevových akcích.
Češi jsou milovníky outdoorového a sportovního oblečení. Sportovní oblečení i mimo své aktivity na hřišti nosí 52 procent lidí; 82 procent dotázaných uvedlo, že se tak cítí dobře, 27 procent si myslí, že to vypadá dobře všude, nejenom při sportu.
Mezi nejznámější nákupní webové stránky patří na prvním místě Sportisimo, které uvedlo 11 procent respondentů. Následovaly obchody Bonprix (9 pct) a Zoot (8 pct). Preferujícími faktory pro nákup u těchto značek je výhodná cena a široká nabídka zboží. Dále sedm procent uvedlo v průzkumu značku Deichmann, šest procent Baťu. Čtyři procenta lidí znají jako prodejce tohoto sortimentu H&M, Mall.cz a Aliexpress.
Věrní zákazníci kamenných obchodů nenakupují na internetu zejména kvůli obavě z nevhodného výběru produktu. Až 77 respondentů poukazuje na chybějící možnost si oblečení vyzkoušet a 58 procent si potřebuje produkt osahat. Mezi další bariéry nákupů on-line patří obavy z vrácení, dlouhé čekání na zboží, nedůvěra k internetovým finančním transakcím nebo neschopnost vybrat si správnou velikost.
Téměř 50 procent lidí nakupuje módu, aby si udělalo radost. Češi jsou rovněž šetrní. Dvě třetiny lidí nosí oblečení více než 30krát než ho vyřadí.
Z hlediska prodejů vedou na internetu podle průzkumu Bonprix, Sportisimo, AboutYou, Zoot, E-obuv, H&M, Deichmann, Astratex, A3 Sport a Zara. Mezi největší prodejce oděvů patří v ČR Lidl, Tesco Stores, H&M, C&A Moda, KiK, New Yorker či Takko.
Zdroj: ČTK