Vyhledávání
Černoch v letáku Lidlu naštval některé Čechy. Žijeme ve 21. století, reagoval řetězec
Některé Čechy pobouřil reklamní leták obchodního řetězce Lidl. Sportovní oblečení v něm totiž propaguje černoch. Na oficiálních stránkách firmy se to hemží rozčílenými komentáři zákazníků. Řetězec v prohlášení zaslaném ČTK označil reakce na modela za rasistické, v podobné míře se s nimi v Česku ještě nesetkal. Na stranu Lidlu se postavili i někteří ministři.
Řetězec Lidl ve svém aktuálním letáku s nabídkou zboží zobrazil na 22. a 23. stránce modela černé pleti. Na Facebooku společnosti se poté objevila řada příspěvků, jejichž autoři mluvili o modelech “negroidního typu” a uváděli, že kvůli letáku přestávají v Lidlu nakupovat.
„Jsme v Evropě v 21. století, kde spolu soužijí různé rasy. A protože Lidl najdete také po celé Evropě, nevidíme rozdíly. Čím více ze světa totiž poznáte, tím větší toleranci vůči jiným máte. Proto jsou naši modelové ze všech koutů světa,“ odpověděli zástupci firmy na nenávistné komentáře.
“Leták pro Českou republiku připravujeme výlučně s ohledem na zboží, k jehož propagaci je určen, a využíváme k tomu jak vlastní, tak mezinárodní podklady. Tento postup zachováme i nadále,” sdělil Lidl ČTK.
Kromě odsuzujících reakcí se na facebokovém profilu Lidlu objevila i vyjádření lidí, kteří postup řetězce chválili a uváděli, že postoj řetězce v aféře je pro ně důvodem častěji v jeho obchodech nakupovat. Připojili se k nim i někteří členové vlády. “Letáky moc nemusím, ale kritizovat Lídl, že mají za modela černošského kluka je mimo!” uvedl na twitteru ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL).
“Rozhodl jsem se, že si nové sportovní oblečení koupím v Lidlu. Normálně letákové akce nesleduji, ale tentokrát mě reklama docela zaujala,” reagoval ministr pro lidská práva Jan Chvojka (ČSSD).
Zdroj: ČTK