A bude ticho! První řetězec v Česku vypne nakupujícím hudbu, tajnou zbraň obchodníků

1. prosince 2017·Zprávy·Redakce

Hypermarkety Globus vypnou v příštím týdnu ve večerní špičce hudbu, která nakupování v řetězcích obvykle doprovází. Zatím jde o test. Hypermarket tak jde vstříc těm, kteří si chtějí udělat rychle velké vánoční nákupy v tichu. Firma o tom informovala ČTK. Hudba se stala ve všech řetězcích obvyklou součástí nákupů, podle expertů na marketingové aktivity ovlivňuje nákupní chování i útratu lidí.

Pokud bude mít obchod pozitivní ohlasy od zákazníků, prodlouží novinku až do konce adventního období. “Během prvního týdne se budeme dotazovat zákazníků v obchodech, zda by jim prodloužení hodiny ticha na celé předvánoční období vyhovovalo a podle toho ji zachováme,” potvrdila mluvčí Pavla Hobíková.

V tuzemských řetězcích se hudební podkreslení stalo běžnou součástí nakupování. Například diskonty Penny Market mají i vlastní rádio, které hraje ve všech 360 prodejnách nakupujícím i zákazníkům. Na programu se podílí desetičlenný tým moderátorů, redaktorů a reportérů.

Hudba, která se ozývá v obchodech a supermarketech, je tajnou zbraní obchodníků.Dokáže zpomalit vnímání času, ovlivnit náladu či průběh nakupování. Již desítky let mnoho psychologů zabývajících se zdokonalováním technik marketingu analyzuje její vliv na nakupování či na čas strávený v obchodech ve všech jejích složkách: hlasitost, tempo, tonalita, druh a podobně. Studuje se i způsob, jak hudební styl ovlivňuje útratu. Například klasická hudba je spojována s luxusními výrobky.

Podle experta Marketingového institutu Zdeňka Haška se krok Globusu může stát počátkem nového antivánočního trendu. “Nejít se zběsilým vánočním davem se může stát novou konkurenční výhodou a způsobem jak se odlišit. Věřím, že princip ‘méně je více’ pochopí více obchodníků a přidají se. Ona je po tom vlastně poptávka viditelná už dlouho,” dodal Hašek.

Zdroj: ČTK

Zprávy - další články