Vyhledávání
Tomáš Kučera: Práce filmového kostyméra je náročná, ale když vás ta práce baví, tak to ani nevnímáte
Kostymér hollywoodských hvězd a produkcí Tomáš Kučera nám v rozhovoru pro Frekvenci 1 řekl svůj názor na to, zda se v důsledku natáčení mnoha zahraničních filmů v Česku v poslední době stává z naší republiky malý Hollywood a také se s námi podělil o vtipné historky z natáčení. Poslechněte si celý rozhovor a dozvíte se mnohem více.
Vzhledem k tomu, že se Maďarsko pro filmový svět uzavřelo, dá se nyní Česká republika nazývat malým Hollywoodem. “V současné chvíli se u nás stále natáčí Nebezpečné známosti z období rokoka. Do toho se točí Chevalier, který je také z rokoka, takže si vzájemně krademe kostýmy. A také se točí Kola Času se slavnou herečkou Rosamund Pike,” jmenuje Tomáš všechny aktuální hollywoodské aktivity na našem území. Nejnovější zprávy také říkají, že herec Chris Hemsworth se přesouvá z Austrálie do Prahy kvůli natáčení filmu Vyproštění 2 a Tomáš Kučera u toho samozřejmě bude.
Když se točí v Praze nejdražší film The Gray Man s Ryan Goslingem, je to velká věc a pro kostyméry, jako je náš host Tomáš Kučera, to je velice náročné. “Náročné to je, ale když to člověka baví, ani to tak nevnímá. I přesto, že jsme tam byli šestnáct až osmnáct hodin denně,” vysvětluje Tomáš. V souvislosti s natáčením právě tohoto filmu také říká, že bylo krásné, že Praha zůstala ve filmu Prahou. “Ne že by mi vadilo, když se z Prahy stane třeba Vídeň, ale tohle se mi líbilo. Například ve Spidermanovi byla Praha Prahou, ačkoliv se to natáčelo v Liberci,” směje se kostymér.
A jak vypadá den takového filmového kostyméra? “Pokud se staráte o kompars, začíná den mnohem dříve. Komparsistů totiž může být třeba i dvě stě. To pak vstáváte třeba ve dvě hodiny v noci, někdy i ještě ten předchozí den. Pokud se jedná o film či seriál s náročnými maskami, kostyméři vstávají úplně jako první, protože kostýmy se pak přes následné složité masky například nepřetáhnou. Tudíž musí být první oblečení do kostýmu, než si je vezmou do parády maskéři,” vysvětluje Tomáš.
Film se nikdy netočí chronologicky. Skáče se ze scény do scény a kostyméři mimo jiné kontrolují a hlídají, aby nevznikaly chyby. “Musíme si hlídat kontinuitu. Aby se nestalo, že v jedné scéně má herečka kabelku na jednom rameni a ve druhé zase na druhém. Jedná se však také o pohotovostní zašívání roztržených kostýmů. V mých začátcích se mi stala taková vtipná věc. Jednomu z komparzistů se roztrhly kalhoty. Já mu je zašil přímo na těle i se trenkami. Takže když si kostým pak svlékal, ukázal nám i to, co nechtěl,” vzpomíná Tomáš na komické chvilky.