Vyhledávání
Prodejci slaví: Nový film zvýšil v Česku zájem o hračky Barbie až o stovky procent
Americký film Barbie, který minulý týden vstoupil do tuzemských kin, zvýšil v Česku zájem o hračky Barbie, jako jsou panenky nebo autíčka a koně. Nárůst dosahuje desítek až stovek procent. Češi vyhledávají zboží s motivy oblíbených seriálů nebo filmů. Například podle mluvčího e-shopu Mall.cz Jakuba Charváta spuštění počítačové hry Hogwarts Legacy v tomto roce vyvolal zvýšený zájem o produkty inspirované kouzelnickým světem Harryho Pottera.
“Úspěch ale mají dlouhodobě i licence jako Ledové království, Star Wars či Tlapková patrola, jejichž motivy lze nalézt opravdu napříč sortimentem, od školních potřeb po povlečení,” řekl Charvát. Prodeje zboží od značky Barbie podle něj minulý týden v porovnání s tím předchozím narostly o 53 procent. E-shop nabízí i sběratelské kusy panenek Barbie a doplňků, jejichž cena dosahuje několika tisíc korun.
Hračkářství Bambule měsíčně prodají stovky kusů panenek Barbie. K oblíbeným patří ty, které se vybarví až po ponoření do horké vody nebo mořské panny a princezny. Na odbyt jdou v souvislosti s nově uvedeným filmem také panenky herců Margot Robbie a Ryana Goslinga. “Dá se říct, že jde o sběratelské kousky,” uvedla marketingová ředitelka hračkářství Bambule Jana Krčková. Mimo vánoční sezonu podle ní Češi za Barbie panenky a doplňky utratí většinou do tisíce korun.
Na trhu lze najít také Barbie panenky ve stylu hasiček, astronautek nebo Barbie s Downovým syndromem, uvedla Krčková. Například Barbie na invalidním vozíčku podle mluvčí e-shopu Alza.cz Elišky Čeřovské patří k těm, které se prodávají dobře. “Tento model představuje důležitý krok směrem k zastoupení rozmanitosti a inkluzivity ve světě hraček,” myslí si. Doplnila, že je poptávka po Barbie sortimentu až osmkrát vyšší než byla před premiérou.
Růžové oblečení a doplňky patří na e-shopu Zalando.cz v uplynulých týdnech k těm nejprodávanějším. Některé značky trendu využily a v růžové barvě představily zcela nové produkty. “Ačkoliv občas pozorujeme, že některé filmy a seriály zvyšují zájem po určitých módních kategoriích, tentokrát se jedná o ještě větší nárůst zájmu po motivu souvisejícím s filmem,” řekli zástupci firmy.