Vyhledávání
Za své mazlíčky jsou Češi schopni utratit ročně až 16 tisíc korun
Češi se řadí k evropským velmocem co do počtu majitelů domácích zvířat. Až 40 % lidí u nás vlastní psa a více než 20 % má kočku. S tím je spojena i ekonomická stránka, protože každé zvíře něco stojí a právě páníčci jsou ti, kteří jsou svým miláčkům ochotni dopřát jen to nejlepší. Podle průzkumu společnosti Nielsen majitelé psů a koček jsou za své chlupáče ochotni utratit i dva tisíce měsíčně.
ČR je oproti ostatním evropským státům specifická tím, že za mazlíčky a jejich péči utrácíme opravdu velké finanční sumy. To potvrzují data společnosti Nielsen, podle kterých jen za zvířecí krmivo ročně lidé dají v průměru 5,6 miliardy korun. Dá se říct, že nejdražším zvířetem je přitom pes. Ten v průměru vyjde na 16 000 korun. Na druhém místě je pak kočka s 12 000 korunami za rok.
Nejčastěji mají zvířata senioři nebo bezdětné páry
Zejména ve velkých městech se podle průzkumu o mazlíčky starají více než příkladně. Kvalitní krmiva i péče jsou na špičkové úrovni. Majitelé psů v průměru za měsíc utratí za psa od 400 do 2 000 korun. Podle statistiky si nejčastěji domácí zvířata pořizují senioři nebo bezdětné páry do věku 30 let.
Lockdown zvedl poptávku po krmivu
“Za poslední dva roky neustále roste počet zákazníků. Vidíme i velký přírůstek nových zákazníků, kteří si pořídili štěně, nebo dokonce pejska z útulku a zajímají se prostřednictvím naší poradny o výživu a zdravé krmení… Pandemie tak nastartovala větší péči o mazlíčky. Lidé také měli více času se o psy či kočky zajímat. Domnívám se, že právě nyní si chovatelé uvědomují, že je lepší investovat do kvality krmiva a zdraví – tedy prevence před potížemi než následně investovat čas, peníze a k tomu mít spoustu starostí o zdraví svého mazlíčka,” popisuje majitel české značky krmiva Yoggies Jiří Švihálek.