Ruský obchodní řetězec stáhl po kritice reklamu s lesbickou rodinou. Posléze se za ni i omluvil

6. července 2021·Koktejl·ČTK

Zdroj fotky: twitter.com/MoscowTimes

Ruský řetězec se zdravými potravinami VkusVill po vlně kritiky v sociálních médiích stáhl internetovou reklamu, ve které jeho výrobky propagovala lesbická rodina pod heslem „Recepty na rodinné štěstí”. Za reklamu se pak omluvil.

„Byl to první případ, kdy představitele komunity LGBT podpořila tak velká ruská značka,” napsal server Spletnik.ru. Dodal, že reklama se na internetu objevila v poslední den ”měsíce hrdosti”, který se na podporu práv komunity LGBT pořádá v západních zemích. LGBT je zkratka pro lesbičky, gaye, bisexuály a transgenderové osoby.

„Rodina není jen příbuzenstvo či razítko v dokladech. Rodina, to jsou lidé, které milujeme. Ti, koho lze kdykoliv podpořit a chránit,” pravil popisek ke snímku s upozorněním, že reklama byla určena lidem starším 18 let.

V Rusku zákon zakazuje propagovat homosexualitu mezi nezletilými. Jiný zákon zakazuje sňatky mezi homosexuálními páry a adopce dětí homosexuály, připomíná BBC.

Reklama vyvolala bouřlivé reakce: část veřejnosti odmítala reklamní tah jako propagandu a vyzývala k bojkotu obchodů tohoto řetězce, jiní naopak byli nadšeni a řetězec chválili za projevenou toleranci, napsal Spletnik. Hrdinky reklamy se ale podle médií zakrátko staly terčem hrozeb a sprostých urážek.

O víkendu reklama zmizela a na jejím místě se objevily omluvy šéfa této maloobchodní sítě Andreje Krivenka a 11 hlavních manažerů řetězce za reklamu, která „se tak bolestně dotkla citů velkého počtu našich zákazníků, partnerů a dodavatelů”, a se slovy politování za chybu a neprofesionalitu zodpovědných jedinců. Řetězec také uvedl, že se nechtěl stát “zdrojem rozbrojů a nenávisti”.

Nyní ale ti, kdo zpočátku vyjadřovali řetězci podporu, hovoří o zbabělosti obchodníků a vyzývají k bojkotu řetězce. Mezi 30 tisíci komentáři pod omluvou nechybějí podle Spletniku výrazy jako “výmluvy”, “ostuda” a “hanba”.

Místo snímku lesbické rodiny, kterou tvoří matka Juma, dcery Mila a Alina a rovněž Alinina přítelkyně Ksjuši, nyní řetězec VkusVill propaguje tradiční rodinu. A to se stejným sloganem, poznamenala BBC.

Koktejl - další články