Vyhledávání
Balenciaga přestřelila! Reklamu dětí se sado-maso plyšáky musela stáhnout a čelí kritice
Známá módní značka Balenciaga ráda šokuje. Nutno dodat, že po zveřejnění každé své reklamy se o ní mluví. A je jedno, zda je to poté, co zveřejní kabelku za tisíce dolarů, která vypadá jako odpadkový pytel nebo reklamu s dětmi, kteří v ruce mají sado-maso plyšáky. Novou reklamu ale kvůli kritice musela stáhnout. Informaci přinesl server CNN.
Značka musela po kritice stáhnout svou poslední kampaň, ve které účinkovaly děti s plyšovými medvídky v kožených popruzích na bondáž. Především americkým uživatelům na Twitteru se to nelíbilo a značka se musela omlouvat. „Omlouváme se za zobrazení znepokojivých dokumentů v naší kampani,” napsala značka s odkazem na to, že na jedné fotce je vidět stanovisko Nejvyššího soudu v případu dětské pornografie z roku 2008.
Balenciaga dodala, že celou záležitost bere velmi vážně a podniká právní kroky proti stranám odpovědným za vytvoření souboru a zařazení neschválených předmětů. „Důrazně odsuzujeme zneužívání dětí v jakékoliv podobě. Zasahujeme se o jejich blaho a bezpečí,” dodala a kampaň stáhla ze všech platforem.
the brand “Balenciaga” just did a uh….. interesting… photoshoot for their new products recently which included a very purposely poorly hidden court document about ‘virtual child porn’
normal stuff pic.twitter.com/zjMN5WhZ0s
— shoe (@shoe0nhead) November 21, 2022
Ke kampani se vyjádřil i italský fotograf Gabriele Galimberti, který je známý svými fotografiemi v dětských pokojích. Sérii zveřejnil například i National Geograhic. „Nejsem v pozici, abych komentoval rozhodnutí společnosti Balenciaga, ale musím zdůraznit, že jsem nebyl oprávněn jakýmkoliv způsobem vybírat ani výrobky, ani modely, ani jejich kombinace,” tvrdí fotograf, který zveřejnil své stanovisko poté, co mu chodilo stovky nenávistných zpráv.