Vyhledávání
Aerolinky v době koronaviru nabízejí jídlo klientům na zemi
Strava podávaná v letadlech není zrovna známá pro svou gastronomickou hodnotu či vyhlášená svou chutí, naopak - pro část cestujících je jídlo podávané mezi oblaky nepoživatelné. Některé letecké společnosti však s přerušením letecké dopravy kvůli pandemii covidu-19 začaly pokrmy nabízet i na zemi zájemcům, kterým se po cestování letadlem stýská, píše list The Guardian.
Letecká společnost Thai Airways už od dubna prodává vše od smažených krevet po hovězí líčka v omáčce z římského kmínu. Hongkongské aerolinky Cathay Pacific jídlo nabízejí zaměstnancům letiště a indonéský dopravce Garuda zákazníkům připravuje pokrmy na typických letadlových tácech s sebou.
“Podávají ho úplně stejně jako v letadle,” pochvaluje si Rubi Haliman z indonéského velkoměsta Tangerang, který si od cateringové společnosti dodávající jídlo pro Garudu objednal již čtyřikrát. “Dostaneme celý set konzervovaného jídla,“ dodává. Jeho nejoblíbenější je citronem ochucená rýže, k níž se servíruje omeleta s tofu a tradiční indonéská mléčná rýže jako dezert. Jídlo podle něj chutná lépe na zemi, ale chybí mu zážitek ze stravování v oblacích.
Pokles poptávky po letecké dopravě a uzavření hranic napříč celou planetou letecký průmysl i dodavatele aerolinek tvrdě zasáhly. Na povolených letech se navíc kvůli koronavirovým opatřením nesmí často podávat jídlo.
Například společnosti GNS Nuts, která dodává oříšky pro americké dopravce American Airlines a United, zbylo přes 22 tun suchých plodů, aerolinky je však přestaly odebírat, aby na palubě letadel předešly nechtěnému kontaktu stevardů a stevardek s cestujícími. Společnost nyní své prémiové produkty určené pro první třídu prodává zákazníkům na zemi. Australský dopravce Qantas zase vytvořil pro své klienty balíčky, ve kterých společně s krémem, sušenkami a čajem nabízí nadbytečná pyžama z první třídy.
(zdroj: ČTK)